onsdag 5 november 2014

Att göra livet lättare

Morgorna här har varit ett stort stressmoment för mig när jag ska köra Alva till skolan som 
A)är mitt i moas sovtid så det rubbar våra rutiner
B) moa hatar att åka bil och gallskriker

Detta fixade jag idag med att boka vippari till de mornar som jag har alva (hon är ju varannan vecka med sin pappa) och det blir att kosta endast 15€/månad för oss. Helt klart värt det!
Så nu behöver jag inte väcka upp Moa och vipparin plockar upp alva från vår gårdsuppfart! 

Jag har även samma problem då alva slutar oftast går hon hem men om det regnar eller är dåligt väder så kan jag ringa till vipparin (minst en timme på förhand)så slipper hon hem med den också!

Så ett tips till er alla som har liknande problem
Ekmans vippari kostar endast 1,5€ /resa /barn oavsett reselängd inom Jakobstad.
Den kan bokas en vecka i taget eller minst en timme på förhand :)

Så nu år mitt I-landsproblem löst :)

(Bilden lånad från ekmans bussars sida)

  1. Synd bara att jag inte visste om detta när jag hade hyperemesis. Då fick jag köra alva till förskolan med en spypåse i bilen och oftast var hon tvungen att stanna hemma för jag klarade inte av att stiga upp och allra minst köra en bil..

1 kommentar: